Log ind
VidenDanmark > Nyheder > Bøger

Skip Navigation LinksBøger

Ha-Joon Chang: 23 ting man fortier om kapitalismen

Boganmeldelse af Ha-Joon Changs bog om kapitalisme og vidensøkonomi med fokus på facts og internationale sammenhænge. Der ikke findes noget frit marked, alle markeder har regler og grænser, der begrænser det frie valg. Økonomien har et overdrevent fokus på formel uddannelse og på udbredelsen af internettet.

01-05-2017 | Forskning | Markedsføring

The Knowledge Illusion: Why we never think alone

En bog og om viden - og om det kollektive aspekt i menneskelig tænkning. Læs "The Knowlede Illusion" af Steven Sloman og Philip Fernbach.

03-04-2017

Hjernesmart ledelse - det handler om forbindelser

Hvad er hjernesmart ledelse? Det er at lede ud fra hjernens spilleregler – og spillereglerne handler om hjerneforbindelser. Bogen giver pædagogisk anvendelige metoder til, hvordan du kan kan facilitere positive hjerneprocesser og opnå en bedre arbejdsplads.

24-01-2017

Ledelse af processer. BPM

Boganmeldelse af "Ledelse af Processer. BPM", af Claus Toft Friis og Maj Thorup Friis. Med denne bog får du et overblik og en holistisk tilgang til virksomhedens arbejde med procesledelse.

03-10-2016

Disrupt eller dø - en guide til din digitale ledelsesudfordring

Boganmeldelse af Disrupt eller dø, af Tune Hein & Thomas Honoré​.   Bogen udfordrer den måde, virksomheder organiserer sig på. For det handler om at overleve i en verden, hvor 40 procent af verdens største virksomheder vil dø.
Anmeldt af Kris Østergaard, CO-founder DARE2.

27-06-2016 | Business Intelligence | Forandring | Innovation

Boganmeldelse: Find din fordel ved at benytte gamification

"The gamification revolution – How leaders leverage game mechanics to crush the competition" af Gabe Zichermann og Joselin Linder. Anmeldt af Sanni Grych, spiludvikler i Learn by Interaction ApS

17-04-2016 | Digitalisering | Forandring

Bedre videndeling - teoretiske og praktiske perspektiver

Boganmeldelse af "Bedre videndeling - teoretiske og praktiske perspektiver" redigeret af Peter Holdt Christensen. Forskellige typer af videndeling passer til forskellige typer virksomheder og videndeling er dermed en kompleks størrelse. Dog kan små ændringer ofte give stort udbytte.

07-03-2016 | Videndeling/KM

Corporate communication - et tværfagligt perspektiv

Boganmeldelse af 'Corporate communication - et tværfagligt perspektiv' af Birgitte Norlyk.
Bogen giver en overskuelig, grundlæggende og letforståelig introduktion til en række af de kommunikationsaktiviteter, der udøves i en virksomhed.

24-01-2016

Fra strategi til udførelse

Der kan være en lang vej fra strategi til dens udførelse. Markedet er fyldt med konkurerende faktorer og tidsfaktoren kan spille en stor rolle for virksomhederne, der vil være på forkanten af markedets udvikling.

18-05-2015 | Strategi | Processer | Ledelse | Videndeling/KM

Boganmeldelse: Digitale indfødte på job

Boganmeldelse af 'Digitale indfødte på job' af Søren Schultz Hansen.
Bogen er yderst relevant for at forstå den udvikling, der er i teknik, social media og samfundet, samt hvordan denne påvirker medarbejderne, ledelsen og kulturen i virksomhederne de kommende 5-10 år.

17-04-2015

Forrige Næste